Tuesday 9 January 2018

TIPS MEMILIH WEDDING PLANNER YANG BERKUALITI

BEBERAPA TIPS DALAM MEMILIH WEDDING PLANNER.


Bersedia untuk perkahwinan anda adalah salah satu masa yang paling menarik yang anda akan berkongsi bersama sebagai pasangan. Malangnya, ia juga merupakan salah satu masa yang lebih tertekan dalam hidup pasangan muda bersama-sama. 
.
Merancang majlis , menjemput tetamu, memilih lelaki yang terbaik, memilih rumah dan semua senarai perkara yang perlu dilakukan seolah-olah tidak pernah berakhir. Di samping semua keputusan peribadi yang dibuat, anda perlu memilih tempat, menyewa katering, memilih dewan #ambassadorputrajaya, menghiasi; ia satu lagi senarai yang tidak berkesudahan. Tetapi dengan bantuan perancang perkahwinan profesional, anda boleh menghilangkan banyak tekanan yang mengiringi perancangan perkahwinan. Tetapi bagaimana anda tahu perancang perkahwinan yang anda pilih akan dapat memenuhi sepenuhnya jangkaan anda? Petua berikut akan membantu membuat perancang perkahwinan yang betul sedikit lebih mudah, dan akan membantu memastikan anda mencari consultant perkahwinan yang boleh menawarkan perkhidmatan terbaik.

Perkahwinan Bermula Dengan Pilihan
Sudah tentu semua majlis perkahwinan akan membuat pilihan, dan keputusan tertentu perlu dibuat lebih awal. Apabila mempertimbangkan perancang perkahwinan profesional, pilihan pertama adalah jenis perkhidmatan yang anda perlukan. Perancang perkahwinan penuh perkhidmatan bersedia untuk menangani setiap perincian perkahwinan dan penerimaan anda, termasuk menyewa tempat, menghias, berkontraksi dengan bridal dan katerer, dan umumnya menjaga setiap detail hari besar anda. Banyak perancang perkahwinan juga menawarkan perkhidmatan separa, atau "hari" penyelarasan. Perkhidmatan ini direka untuk membantu pasangan mencari tempat yang sesuai, dan kontrak dengan pelbagai vendor yang diperlukan untuk majlis perkahwinan. Perkhidmatan separa boleh menyelamatkan pasangan dengan sedikit wang, tetapi oleh sifat mereka masih meninggalkan kebanyakan pekerjaan berat kepada pengantin perempuan dan pengantin lelaki. Dalam jangka panjang, perancang perkahwinan penuh perkhidmatan boleh menjimatkan masa dan wang, dan pastinya dapat mengurangkan beban tekanan.

Interview Perancang Perkawinan Anda
Sebelum memilih mana-mana penyelaras perkahwinan, anda perlu membuat beberapa interview atau stalke fb n ig pada komen komen mereka. Tidak semua perancang perkahwinan dicipta sama, jadi berikan sedikit masa untuk bercakap dengan beberapa penyelaras yang berbeza dan bandingkan kos dan perkhidmatan. Persoalan pertama untuk bertanya kepada mana-mana calon perancang perkahwinan, adalah di mana mereka dilatih dalam profesion. Tidak semua perancang perkahwinan mempunyai latihan profesional, dan anda ingin memastikan anda memilih seseorang yang terlatih dan berpengalaman dalam bidang mereka. Anda juga akan ingin bertanya berapa lama mereka telah bekerja dalam industri, dan jenis perkahwinan yang telah mereka sediakan pada masa lalu. Perancang perkahwinan yang baik sepatutnya dapat memberikan sejarah kerja yang memberikan keyakinan kepada kemahiran mereka, dan juga dapat memberikan cadangan dari klien yang berpuas hati.

Semasa anda menemani perancang perkahwinan yang berpotensi, pastikan untuk bertanya tahap perkhidmatan yang mereka berikan. Perancang perkahwinan yang baik sepatutnya dapat mengendalikan semua butiran perkahwinan anda, dari tempat ke dekorasi untuk katering. Perancang perkahwinan yang berjaya sepatutnya dapat mengambil idea awal anda, dan meningkatkannya dengan konsep mereka sendiri. Mereka harus cepat dengan cadangan untuk menjadikan perkahwinan anda lebih cantik, lebih personal, dan semua yang anda impikan keduanya.

Jumlah Kos dan Anggaran Anda
Semasa berunding dengan perancang perkahwinan anda, pastikan mereka memahami semua larangan belanjawan anda. Mampu bekerja dalam belanjawan yang ditetapkan adalah bahagian penting menjadi perancang perkahwinan, dan mereka sepatutnya dapat membuat cadangan yang dapat menjimatkan wang anda semasa menyediakan perkhidmatan kelas pertama pada hari itu. Penyelaras perkahwinan yang baik akan mempunyai hubungan dengan pelbagai vendor dan katerer supaya mereka dapat memberikan perkhidmatan terbaik dengan harga terbaik untuk semua pelanggan mereka.

Akhirnya, tanya apa yang akan dibincangkan dalam jumlah kos. Adakah yuran vendor dan katering dimasukkan dalam jumlah kos, atau akan dibayar secara berasingan. Ini terpakai kepada mana-mana kakitangan sokongan yang diperlukan sebelum dan pada hari perkahwinan juga. Sahkan bilakah pembayaran telah dibayar, dan apakah bentuk pembayaran yang akan diterima.

Mengupah perancang perkahwinan boleh membantu untuk mengambil banyak tekanan daripada merancang perkahwinan anda. Apabila memilih perancang perkahwinan, cari seseorang yang memahami apa yang anda mahu pada hari perkahwinan anda. Pilih seseorang yang anda selesa dengan, yang akan bekerja rapat dengan anda dan yang komited untuk membawa perkahwinan impian anda untuk hidup.

No comments:

Post a Comment

FOOD DELIVERY PUTRAJAYA BANGI KAJANG

#FOOD DELIVERY HANANA #fooddelivery #hananadeliverys #fooddeliverybangi #fooddeliverykajang #fooddeliveryputrajaya #foodpack #food #...